Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, Εκδηλώσεις, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Το σχολείο μας

“Ιστορίες του παππού και της γιαγιάς”

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων αλλά και της δράσης ενεργού πολίτη με θεματική τον παππού και τη γιαγιά διαβάζουμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Οι γιαγιάδες με τα γιογιό».

Στη συνέχεια  τα παιδιά μιλάνε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Μιλούν για τις δραστηριότητες που πραγματοποιούν μαζί, για τα παιχνίδια τους αλλά και τα ονόματα τους που κάποια παιδιά έχουν πάρει από αυτούς. Παρουσιάζουν στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριές τους τον παππού και τη γιαγιά τους. Συζητάνε για συναισθήματα που νιώθουν, όταν βρίσκονται μαζί τους, ή πώς νιώθουν γι’ αυτούς που  είναι μακριά τους, προβληματίζονται για όσα οι γιαγιάδες και οι παππούδες προφέρουν στα εγγόνια τους και όσα τα εγγόνια τους προσφέρουν σε αυτές και αυτούς, Μέσα από το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούμε μαζί, τα νήπια μαθαίνουν :

  • Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους,
  • οργανώνουν απλές δραστηριότητες και να τις υλοποιούν με την υποστήριξη εκπαιδευτικών.
  • αναζητούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν και να υποστηριχθούν από παππούδες και γιαγιάδες,
  • αναστοχάζονται για τρόπους με τους οποίους μπορούν να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Ετοιμάσαμε μία πρόσκληση  ,  στην οποία διατυπώθηκε η επιθυμία των μαθητών/τριών να επισκεφθούν το σχολείο μας οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας και να περάσουν λίγο χρόνο μαζί μας.  Έτσι συζητούμε για την πρόσκληση . Το κείμενο , την ημερομηνία, την ώρα και τη διακόσμησή της.

 

Ετοιμάσαμε ένα δικό μας παραμύθι με έναν παππού και ένα εγγονό. Το παραμύθι είχε τίτλο: «ο Θησαυρός των αστεριών ή ο δρόμος της αγάπης»

Στις θετικές επιστήμες και στα μαθηματικά ασχοληθήκαμε με τις κατευθύνσεις. Παίξαμε με τη Σούλα μελισσούλα. Τα παιδιά δημιούργησαν ομάδες και έκαναν διαδρομές για να βρεθούν κοντά «στον παππού  και τη γιαγιά»

Τα παιδιά σε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, δίνουν τις δικές τους ιδέες για το πρόγραμμα της επίσκεψης. Μιλούν για τα τραγούδια που θα τους πούμε, τις ρουτίνες που θα δουν. Εκφράζουν την επιθυμία να μας πουν ιστορίες από τα παιδικά τους χρόνια, ένα παραμύθι, μια ιστορία αλλά και να παίξουμε παιχνίδια μαζί τους και να ζωγραφίσουμε.

Ετοιμάσαμε τα δωράκια που θα δώσουμε. Ένα καδράκι με τις παλάμες μας και μια καρδούλα στη μέση με όμορφα λογάκια.

Στον τομέα της επικοινωνίας και της γλώσσας παρακολουθήσαμε την ιστορία του γ και του π  από την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σειρά: «ένα γράμμα μια ιστορία»

Τα παιδιά σε διαφορετικές ομάδες ανακάλυψαν τη φωνή Π.π, και Γ, γ, έπαιξαν με τουβλάκια και καπάκια και δημιούργησαν τις φωνούλες, βρήκαν λέξεις  που αρχίζουν  από τα συγκεκριμένα γράμματα και μετρήσαμε τις συλλαβές τους.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης υποδεχόμαστε με χαμόγελα και πολύ αγάπη τους παππούδες και τις γιαγιάδες και βλέπουμε και στα δικά τους μάτια τη συγκίνηση αλλά κι την ιδιαίτερη χαρά που βρίσκονται κοντά μας.

Στη συνέχεια δείχνουμε τις ρουτίνες μας. ( ημερομηνία, μετράνε τις παρουσίες όχι μόνο τις δικές τους αλλά και των παππούδων και των γιαγιάδων), και φυσικά παίρνουμε τα χειροκροτήματα τους.  Τραγουδούμε όλοι μαζί και τους δείχνουμε και ένα τραγούδι στη νοηματική. Παίζουμε ένα παιχνίδι όλοι μαζί  και ζωγραφίζουμε μαζί με τον παππού και τη γιαγιά και βγάζουμε αναμνηστικές φωτογραφίες. Αποχαιρετώντας τους παππούδες και τις γιαγιάδες δίνουμε τα δωράκια που ετοιμάσαμε. Ένα καδράκι και ένα βραβείο για την καλύτερη γιαγιά και τον καλύτερο παππού του κόσμου.

Ολοκληρώνοντας τα νήπια σε κύκλο συζητούν και αναστοχάζονται με αφορμή τη δράση με τις γιαγιάδες και τους παππούδες. Προβληματίζονται πάνω στο θέμα της μοναξιάς και της δυσκολίας που έχουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις. Σκέφτονται πόσα πολλά μπορούν να κερδίσουν τόσο σε γνωστικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο κάνοντας παρέα με ηλικιωμένα άτομα. Δεσμεύονται να περνούν περισσότερο ποιοτικό χρόνο με τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες αλλά και ζωγραφίζουν την πιο ωραία στιγμή που πέρασαν στην επίσκεψή τους.