Δημοσιεύθηκε στην ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Το σχολείο μας

Γεια σου κύριε μενεξέ ή το τραγούδι του κοριτσιού

“Γεια σου κύριε μενεξέ”

ΓΛΩΣΣΑ-ΤΕΧΝΗ-ΚΙΝΗΣΗ

Συνεχίζοντας το όμορφο ταξίδι μας για να γνωρίσουμε τον ποιητή μας και το έργο του κάναμε μία στάση στο  αγαπημένο μας τραγούδι ή αλλιώς στο τραγούδι της τάξης μας, που δεν είναι άλλο από το “γεια σου κύριε μενεξέ”.

Το τραγουδήσαμε, το χορέψαμε…όπως κάνουμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς.  Βρήκαμε άγνωστες λέξεις όπως το πεντόβολο. Είδαμε πως παίζονται τα πεντόβολα. Έτσι παίξαμε τα πεντόβολα μέσα την τάξη αφού η βροχή δε μας το επέτρεψε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το παιχνίδι. Και  υποσχεθήκαμε  ότι μόλις ο καιρός το επιτρέψει, θα βγούμε και θα παίξουμε και στην αυλή μας.

       

“Με ποιον αγαπημένο σου φίλο θα έπαιζες πεντόβολα;”  ρωτήσαμε τα παιδιά. Έτσι αποτύπωσαν  το παιχνίδι και τον αγαπημένο τους φίλο που θα το έπαιζαν μαζί του.

Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν  το αγαπημένο τους στιχάκι από το ποίημα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ακολούθησε  ένα  παιχνίδι.

Βρίσκω πόσα ακόμη χρειάζονται χωρίς να μετρήσω για να σχηματιστεί ο αριθμός 4; ο αριθμός 5; ο αριθμός 6; ο αριθμός 7;……

Τα παιδιά είχαν μπροστά τους καρτέλες με αριθμούς και καρτέλες με βουλίτσες. Η νηπιαγωγός έδειχνε έναν αριθμό και τα παιδιά έπρεπε να σχηματίσουν με τις καρτέλες με τις βουλίτσες τους αριθμούς. Τα παιδιά συζητούν πόσα χρειάζονται και αναπτύσσουν το σχετικό λεξιλόγιο.

Χοπ αν κάνω δεξιά πέφτω πάνω στη ροδιά

χοπ αν κάνω αριστερά πάνω στη βατομουριά

Σειρά οι χωρικές σχέσεις και η σημειωτική δράση. Παίξαμε το παιχνίδι: ” Θυμήσου και σημείωσε που είμασταν”. Εξηγήσαμε στα παιδιά το παιχνίδι:

Μία ομάδα παιδιών θα περπατούσε στο χώρο με μουσική. Με το τέλος της  μουσικής τα παιδιά θα έπρεπε να μπουν σε σειρά. Θα μετρήσουμε μέχρι το δέκα, η ομάδα θα διαλυθεί και θα καθίσει,  και τότε τα παιδιά θα σημειώσουν σε χαρτί τη σειρά των παιδιών. Πως όμως θα ελέγξουμε την ορθότητα των σκίτσων; Η απάντηση δόθηκε από τα παιδιά.

“Με φωτογραφία κυρία”.

Και το παιχνίδι ξεκίνησε. Τα αποτελέσματα; Τα παιδιά ήθελαν κι άλλο .

 

Η ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΣΑ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΜΕΝΕΞΕ… ΜΕ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤΑΚΙ ΜΑΣ

Προσανατολισμοί σε οργανωμένο περιβάλλον

Ψάχνοντας το μενεξέ η ποδηλάτισσα χρειάστηκε τη βοήθεια του αγαπημένου μας ρομπότ.

Πόσα βήματα πρέπει να προχωρήσει, πως θα φτάσει στο μενεξέ  χωρίς να περάσει από τα εμπόδια; Ποια είναι η πιο σύντομη διαδρομή ; Υπάρχουν άλλες; Τι κινήσεις θα κάνει; Θα προχωρήσει δεξιά ή αριστερά; Και μετά;

Τα παιδιά παρατηρούν, εκφράζονται και αιτιολογούν τις απόψεις τους. Κατόπιν δημιουργούν τη διαδρομή, το ρομποτάκι μας τη “διαβάζει” και ξεκινά για το δρόμο της ανακάλυψης του μενεξέ. Η “ομάδα ελέγχου” όμως βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση για να διαπιστωθεί η ορθότητα της διαδρομής. Και τελευταίο στάδιο η αποτύπωση σε φύλλο εργασίας.