Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

« Σχολείο και γειτονιά χωρίς σκουπίδια»

Στην υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στη θεματική Ενότητα “Φροντίζω το Περιβαλλον”, Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά,  υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας μια έρευνα δράσης και τροποποίησης της συμπεριφοράς απέναντι στο πρόβλημα των σκουπιδιών που αφήνουν οι άνθρωποι σε δημόσιους χώρους (δρόμους, πλατείες, πεζοδρόμια κ.λ. π.) .

Οι Στόχοι Βιώσιμης ανάπτυξης οι οποίες ακολούθησαν το πρόγραμμα ήταν :

  1. καλή υγεία και ευημερία
  2. Ποιοτική εκπαίδευση
  3. Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες
  4. Συνεργασία για τους στόχους

Το πεδίο υλοποίησης του προγράμματος δράσης ενεργού πολίτη ήταν η αυλή του σχολείου και οι δημόσιοι χώροι  που βρίσκονται στα γεωγραφικά όρια ευθύνης του σχολείου  και όπου κινούνται οι μαθητές και οι μαθήτριες στην καθημερινή τους ζωή.

Οι Φάσεις Υλοποίησης της δράσης ήταν οι εξής:

Διερεύνηση 

  • Παρουσιάστηκαν μελέτες περίπτωσης (βίντεο, φωτογραφίες,  εμπειρίες μαθητών/τριών) που αφορούν στη συγκέντρωση μεγάλων ποσοτήτων σκουπιδιών σε δημόσιους χώρους αλλά και σκουπιδιών μέσα στην αυλή μας. Ανιχνεύθηκαν επίσης οι πρότερες γνώσεις των νηπίων.

  • Διαβάσαμε  το παραμύθι:”Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια”. Τα παιδιά μίλησαν για τους πρωταγωνιστές της ιστορίας και κατέγραψαν τη λύση σε πρόβλημα που τους δόθηκε. Πως θα πλησιάζαμε τον κ. Μπεν και την κ. Μου για να τους γνωρίσουμε και να μάθουμε από αυτούς;

  • είδαμε  βίντεο αλλά και παίξαμε  παιχνίδια με θέμα τα σκουπίδια και υλοποιήθηκαν  ιδέες για τη μείωση των σκουπιδιών όπως η ανακύκλωση
  • Παίξαμε παιχνίδι ρόλων αλλά και τέθηκε πρόβλημα με απερίσκεπτο πολίτη μας ο οποίος μόλυνε με σκουπίδια τη γειτονιά μας και την παιδική χαρά. Τι λύση θα δίναμε;
  • Μετά από τα παραπάνω προκαλείται προβληματισμός των μαθητών/τριών μέσα από συζήτηση μέσα από ερωτήσεις, όπως:
  • Έχετε παρατηρήσει παρόμοια φαινόμενα στην περιοχή μας;
  • Έχετε παρατηρήσει ανθρώπους που απερίσκεπτα αφήνουν σκουπίδια;
  • Έχετε σκεφτεί τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό το φαινόμενο για τη γειτονιά μας και για τον/την καθένα/μιά ξεχωριστά;
  • Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου;

Προετοιμασία/Σχεδιασμός 

1η φάση: Καταγραφή προβλημάτων καθημερινότητας για την αναζήτηση των αιτίων του φαινομένου

Γίνεται συζήτηση και καταγράφουμε τις απόψεις των νηπίων.

2η φάση: Σχεδιασμός/προγραμματισμός επισκέψεων-αυτοψίας στην αυλή  του σχολείου,πλατείες, στα πεζοδρόμια και στην περιοχή γύρω από το νηπιαγωγείο μας. Γίνεται συζήτηση.

3η φάση: προετοιμασία μαθητών/τριών για την έρευνα  σε εξωτερικό χώρο:

Τι θα μπορούσαμε να έχουμε μαζί μας για να καταγράψουμε αυτά που θα παρατηρήσουμε; Τα παιδιά δίνουν τις δικές τους απαντήσεις και έτσι προμηθεύουμε και δανείζουμε τον εξοπλισμό για την παρατήρηση και την καταγραφή (φωτογραφικές μηχανές, τάμπλετ). Πως λειτουργούν; Δημιουργούμε ομάδες και εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας  στη χρήση των υλικών και του εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί όπως επίσης δημιουργούμε όλοι μαζί τους κανόνες των ομάδων.

Υλοποίηση

  • Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων: Συγκεντρώνουμε τις  φωτογραφίες , από το σχολικό μας χώρο και τη γειτονιά, συζητούνται τα δεδομένα και καταγράφονται τα συμπεράσματα των μαθητών/τριών  μέσα από μικροομαδικές και ομαδικές διαδικασίες. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού είναι να  καθοδηγεί τους/τις μαθητές/τριες, υποβάλλοντας ερωτήσεις που τους βοηθούν.

  • Παρατηρούμε και άλλους κάδους για την ανακύκλωση διαφορετικών υλικών που βρίσκονται κοντά στο νηπιαγωγείο μας.

   

 

  • Κατασκευές, τεχνολογία: Δημιουργήθηκαν εργαστήρια ανακύκλωσης, στα οποία οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν κάδους  απορριμμάτων που τοποθετηθούν σε σημεία του σχολείου.

  • Έκφραση και δημιουργία: Τα παιδιά  δημιούργησαν ομαδικού έργου (ζωγραφική-κολλάζ) της τάξης με θέμα: «Γειτονιά και γη  χωρίς σκουπίδια».

 

  • Συμμετοχή της οικογένειας στις δράσεις : τα παιδιά δημιουργούν τα μοναδικά τους καλάθια σκουπιδιών τα οποία παίρνουν στο σπίτι και μαζεύουν ανακυκλώσιμες συσκευασίες.
  • Στην ομάδα κανουμε διαχωρισμό των ανακυκλώσιμων συσκευασιών και τα τοποθετούμε στον ειδικό κάδο που βρίσκεται έξω από το σχολείο μας.

  • Στα μαθηματικά παίξαμε παιχνίδια κατεύθυνσης αλλά και παιχνίδια με την αγαπημένη μας Σούλα μελισσούλα που ανακύκλωσε κι αυτή με εμπόδια αλλά και χωρίς.

Σ

Η Επικοινωνία-Διάχυση της δράσης θα πραγματοποιηθεί με Ανοικτή σχολική εκδήλωση με έκθεση φωτογραφίας, έργων ζωγραφικής, δραματοποίησης την ημέρα του περιβάλλοντος.

Στον Αναστοχασμό  πραγματοποιήθηκε  συζήτηση και αποτίμηση όσων έμαθαν οι μαθητές.

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Χωρίς κατηγορία

Στο δρόμο όταν βγω προσέχω!

Η κυκλοφοριακή αγωγή είναι ένα θέμα που απασχολεί όλη την κοινωνία. Πως θα μπορούσε λοιπόν να μην ασχοληθούμε κι εμείς; Έτσι μιλήσαμε και γνωρίσαμε σήματα, είδαμε βίντεο και ακούσαμε το παραμύθι: ” Ο  φίλος μου ο ποδηλατάκιας”. Τα παιδιά είπαν τις δικές τους απόψεις και μίλησαν και για τα λάθη των μεγάλων.

Δημιουργήσαμε τα δικά μας STOP και παίξαμε με αυτά .

Στη συνέχεια στο πλαίσιο της υλοποίησης της δράσης για την κυκλοφοριακή αγωγή  ,  την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας ο    κ. Βαλσαμόπουλος Αντώνιος, υπαστυνόμος Β της Τροχαίας Βέροιας και ενημέρωσε τους μικρούς μας μαθητές για όλα αυτά που πρέπει να προσέχουμε στο δρόμο. Ο κ. Βαλσαμόπουλος με κατανοητό λόγο και παιχνίδια έμαθε στα παιδιά κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τόσο ως πεζοί όσο και ως επιβάτες.

Τα παιδιά για να τον ευχαριστήσουν και τον ίδιο αλλά και το Τμήμα Τροχαίας Βέροιας του πρόσφεραν δώρο ένα βιβλίο με τα “δικά μας σήματα”

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ελιά, ευλογημένο δέντρο!

Την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025, είχαμε τη χαρά και οι εκπαιδευτικοί αλλά και τα παιδιά μας, να  επισκεφθούν το νηπιαγωγείο μας οι “δικοί μας” παππούδες. Ζυμωμένοι με το χώμα αλλά και γεμάτοι αγάπη για τη γη, μας έμαθαν να την αγαπάμε κι εμείς. Να δούμε τι μπορεί να μας προσφέρει. Ο κ. Κοσμάς Ζερκούλης έφερε εργαλεία και χώμα και ο κ. Γιώργος Παλαιστής , μας βοήθησαν να φυτέψουμε  το ευλογημένο δέντρο της πατρίδας μας. Την ελιά. Ο προαύλιος χώρος μας θα ομορφύνει με τα δεντράκια μας . Και μεγαλώνοντας τα παιδιά μας,  θα μεγαλώνουν κι αυτές μαζί!

Η δράση μας όμως αυτή δε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, εάν δεν είχαμε σύμμαχο του σχολείου μας και δωρητή των δέντρων την κ. Βίκυ Καρτάλη,που για ακόμη μία χρονιά έδειξε πόσο αγαπάει το σχολείο μας, και ότι όλοι μπορούν, ο καθένας με το δικό του τρόπο, να προσφέρει.

Σας ευχαριστούμε!

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις Συλλόγου Γονέων, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Γιορτάζουμε την Αποκριά!


Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας , διοργανώνει αποκριάτικο πάρτυ την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025 , στις 11 το πρωί,στο χώρο του Δημαρχείου Μακροχωρίου.

Χορός, παιχνίδια , ανιματέρ και πλούσιος μπουφές για όλους!

Τιμή εισόδου : 3 ευρώ.

Ελάτε να γιορτάσουμε και να διασκεδάσουμε όλοι μαζί!

Σας περιμένουμε!

 

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Όρια: Μύθοι και Αλήθειες

 

Tο Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 18.00 – 21.00,  το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη διοργάνωση  επιμορφωτικής συνάντησης με θέμα : «Όρια: Μύθοι και Αλήθειες». Στη  δράση αυτή, η οποία είχε οργανωθεί  από το Νηπιαγωγείο Σταυρού, εισηγήτρια ήταν η   κ. Αθηνά Νάντση Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο  της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τη συμμετοχή σχολείων της περιοχής μας.

Ευχαριστούμε την κ. Αθηνά Νάντση για την παρουσίαση και τις πρακτικές συμβουλές που δόθηκαν σε εκπαιδευτικούς και γονείς.