Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, Εκδηλώσεις, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

“Ο παιδαγωγικός ρόλος της οικογένειας και η σχέση των γονέων με το σχολείο”

Το Δίκτυο των σχολείων που αποτελείται από το 2ο Νηπιαγωγείου Μακροχωρίου, 1ο Νηπιαγωγείου Βέροιας και 10ο Νηπιαγωγείου Βέροιας, πραγματοποίησε τη  Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025, στις 5 το απόγευμα, στο χώρο του γυμναστηρίου  του 1ου Δημοτικού σχολείου Βέροιας,  επιμορφωτική συνάντηση  για γονείς και εκπαιδευτικούς  με θέμα: “ ο παιδαγωγικός ρόλος της οικογένειας και η σχέση των γονέων με το σχολείο”. Η συνάντηση αυτή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο  της δράσης αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Εισηγήτρια ήταν η κ. Γεώργου Σοφία κοινωνιολόγος από το Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας περιφερειακής ενότητας Ημαθίας ΠΡΟΣΒΑΣΗ, την οποία και ευχαριστούμε από καρδιάς για την εξαιρετική παρουσίαση και ενημέρωση των γονέων και  εκπαιδευτικών αλλά και για τη πραγματικά εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε.

Τελειώνοντας  τη συνάντηση προβληματιστήκαμε με ένα συγκλονιστικό  ποίημα:

Τα παιδιά σας δεν είναι δικά σας παιδιά.
Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της ζωής για τον εαυτό της.
Έρχονται στον κόσμο μέσα από σας, αλλά δεν προέρχονται από εσάς,
Και παρότι είναι μαζί σας, δεν ανήκουν σε σας.

Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας, όχι όμως τις σκέψεις σας,
Γιατί έχουν τις δικές τους σκέψεις.
Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως την ψυχή τους,
Γιατί η ψυχή τους ζει στο σπίτι του Αύριο,
που εσείς δεν μπορείτε να το επισκεφτείτε ούτε καν στα όνειρά σας.
Μπορείτε να πασχίσετε να τους μοιάσετε, μην
προσπαθείτε όμως να τα κάνετε να σας μοιάσουν.
Γιατί η ζωή δεν πηγαίνει πίσω, ούτε μένει στο χτες.

Είστε τα τόξα απ’ τα οποία τινάζονται σαν ζωντανές σαΐτες τα παιδιά σας.
Ο Τοξότης βλέπει το στόχο στη γραμμή του Απείρου
και σας λυγίζει με την δύναμη Του ώστε οι
σαΐτες Του να φύγουν γοργά και να φτάσουν μακριά.
Δεχθείτε το λύγισμα σας στα χέρια Του με χαρά.
Γιατί Αυτός, όπως αγαπά τη σαΐτα που εκτοξεύεται,
Αγαπά και το τόξο που είναι σταθερό.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Χαλίλ Γκιμπράν, Ο Προφήτης, Ο Κήπος του Προφήτη.

Ευχαριστούμε επίσης τους γονείς που παρευρέθηκαν στη συνάντηση αυτή και βοήθησαν στην συζήτηση με τις ερωτήσεις και τις απορίες τους αλλά και τη διευθύντρια του 1ου δημοτικού σχολείου για την παραχώρηση του χώρου.

 

Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Χωρίς κατηγορία

Ο χειμώνας στο νηπιαγωγείο μας!

Είμαστε στην καρδιά του Χειμώνα. Καινούργια χρονιά, κρύο  και Ιανουάριος. Κι εμείς ασχολούμαστε μ’ αυτήν την κρύα αλλά ωραία εποχή. Μαθαίνουμε για τους μήνες που την αποτελούν αλλά και για τα καιρικά φαινόμενα που παρατηρούμε. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται μέσα από παιχνίδι την επίδραση των φαινομένων , περιγράφουν σε συζήτηση τις επιπτώσεις των αλλαγών αυτών και μιλάμε γι’ αυτές για να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους.

Έτσι στην ολομέλεια παίξαμε με κάρτες το παιχνίδι “βρες το σωστό”. Αφού προηγήθηκε συζήτηση τα παιδιά βλέποντας κάρτες διάλεξαν αυτές που χαρακτηρίζουν το χειμώνα  , αιτιολογώντας και τεκμηριώνοντας τις απαντήσεις τους.

Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγραφίζουν τους μήνες του Χειμώνα και ένα από τα χαρακτηριστικά του.

Ακούσαμε και το τραγούδι του Χειμώνα και παίξαμε με τα φωνήματα και τις λέξεις.

 

Παιδί και επικοινωνία- Γλώσσα

Παίξαμε επίσης με τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ. Στόχος τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα φωνήματα, να τοποθετούν σωστά το σώμα τους για να παράγουν γραφή  και να σέβονται την προσπάθεια εμπλοκής σε πράξεις γραφής . Έτσι είδαμε τα φωνήματα που την αποτελούν, τις συλλαβές τις λέξεις και τα μετρήσαμε.

Κι αφού μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της εποχής αναφερθήκαμε και στα ρούχα που χρησιμοποιούμε. Τα γάντια μας βασικό αξεσουάρ και η αφορμή για ένα πραγματικά πολύ όμορφο ουκρανικό παραμύθι: “Το γάντι”.

Μέσα από την ιστορία τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι τα παιδιά να μπορούν να αναγνωρίζουν ποια στοιχεία προσδιορίζουν την ταυτότητα και το ρόλο των ομιλητών , το θέμα, το πλαίσιο επικοινωνίας όπως και να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιό τους.

Μέσα από βίντεο παρακολουθούν το παραμύθι. Ακολουθεί συζήτηση με ερωτοαποκρίσεις. Κατόπιν επιλέγουν ένα ζωάκι που θα ήθελαν να έχουν μαζί τους εάν θα έμπαιναν τα ίδια στο γάντι και αιτιολογούν την απάντησή τους.

Επίσης μέσα από το θεματικό πεδίο της προφορικής επικοινωνίας και της γλώσσας, τα νήπια μπορούν να είναι σε θέση να παράγουν και να αναδιηγούνται κείμενα, να υιοθετούν κανόνες που διέπουν τη γλώσσα ως δομή και σύστημα επικοινωνίας αλλά και να διακρίνουν τα διαφορετικά είδη προφορικών κειμένων.

Δραστηριότητες

Κόβουν το γάντι και με φιγούρες των ζώων αναδιηγούνται στην ολομέλεια την ιστορία.

Μαθαίνουμε το φώνημα Γ, γ. Σχηματίζουμε στην ολομέλεια τη λέξη γάντι με κεφαλαία και πεζά γράμματα και κάνουμε και αντιστοίχιση.

 

Ήρθε κι ο Ιανουάριος . Ο πρώτος μήνας του χρόνου.

Διαβάζουμε το παραμύθι : Τα παιδιά του Χειμώνα. Ο Ιανουάριος. Τα παιδιά μιλούν για τον Ιανουάριο, βρίσκουν τους ήρωες και τους ζητάμε να μαντέψουν το τέλος πριν τελειώσουμε την ιστορία.

Συνεχίζοντας μαθαίνουμε το φώνημα Ι, ι , βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Σχηματίζουμε τη λέξη Ιανουάριος  και παίζουμε με αυτήν το παιχνίδι του χαμένου γράμματος.

Όμως ” του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι”.

Διαβάζουμε την ιστορία του Μελένιου με το ασημένιο φεγγάρι.Γίνεται ανάγνωση της ιστορίας, και τα παιδιά βρίσκουν το θέμα και τον τίτλο. Απαντούν σε ερωτήσεις τεκμηριώνοντας τις απόψεις τους. Ποια ήταν η  αρχή , ποιο το τέλος, ποιο ήταν το πρόβλημα και η λύση του τελικά; Ποιος βοήθησε στη λύση αυτή; Ποιοι ήταν οι ήρωες; Ποιο το περιβάλλον και το πλαίσιο των ηρώων;.

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν την αρχή και το τέλος της ιστορίας.

Παιδί και μαθηματικά

Μέσα από παιγνιώδεις δραστηρίοτητες τα παιδιά διερευνούν σχέσεις ανάμεσα σε αριθμούς και σύνολα, αναγνωρίζουν αριθμητικές ποσότητες σε διαφορετικούς σχηματισμούς, αναλύουν και συνθέτουν αριθμούς.

Έτσι παίζουμε σε ομάδες με τον αριθμό 7. Αναλύουμε και συνθέτουμε με το δικό μας τρόπο επάνω σε βάσεις που δίνονται στα παιδιά.

Μιλάμε και παίζουμε όλοι μαζί με τα τακτικά αριθμητικά. Μπαίνουμε σε γραμμή και αλλάζουμε με τις οδηγίες που δίνονται . ( ο πρώτος να γίνει τρίτος, ο έβδομος δεύτερος κ.λ.π)