Όπως σε μια ρώγα από σταφύλι έπεσαν οχτώ σπουργίτες και τρωγόπιναν ο φίλοι , έτσι κι εμείς ξεκινήσαμε τη νέα σχολική χρονιά με τη γνωριμία των φίλων μας και της παρέας μας. Παίξαμε παιχνίδια και κάναμε πολλές δραστηριότητες όπως:
- ” Πιάσε τη μπάλα”: Πιάνω τη μπάλα και λέω δυνατά το όνομά μου. Μετά το επαναλαμβάνει όλη η ομάδα μαζί.
- ” Η κούπα η μονεμβασιά” Ακούσαμε το παραδοσιακό τραγούδι και μάθαμε το όνομα του διπλανού μας. Κατόπιν αλλάζαμε θέσεις και έτσι μάθαμε όλοι τα ονόματα της παρέας μας. Φυσικά η δική μας κούπα είχε φρέσκο χυμό και τα μικρά μας το χάρηκαν πολύ
Αφού γνωριστήκαμε δημιουργήσαμε όλοι μαζί το συμβόλαιο της τάξης μας. Το αναρτήσαμε στον τοίχο της τάξης μας για να το βλέπουμε και να το θυμόμαστε.
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και το αρχικό του . Παίξαμε παιχνίδια με τη Σούλα τη μελισσούλα, κάναμε τα ρομπότ και περπατούσαμε επάνω σε τετραγωνισμένο πλαίσιο βάζοντας και βελάκια.
Στολίσαμε το ονόματά μας και δημιουργήσαμε σουπλά που το χρησιμοποιούμε όταν παίζουμε με την πλαστελίνη.
Κόψαμε πολύχρωμα χαρτάκια και στολίσαμε το αρχικό μας.
Ακόμη παίξαμε τόμπολα και παίξαμε το παιχνίδι βρες το όνομά σου στην ολομέλεια.
Κάναμε και την Ονοματούπολη.
Διαβάσαμε το ποίημα του Ζ. Παπαντωνίου: ” Σε μια ρώγα από σταφύλι” ,δείξαμε σχετική εικόνα , μιλήσαμε γι’ αυτό και το ζωγραφίσαμε.
Μετά δημιουργήσαμε τη δική μας ιστορία για την εικόνα και το ποίημα.
Κι’ αφού ήταν φίλοι τα σπουργιτάκια, μιλήσαμε κι εμείς για τη φιλία και τους δικούς μας φίλους. Τι κάνουμε όταν είμαστε μαζί; Τι παίζουμε; ποιο είναι το όνομα του φίλου μας; Εκφράσαμε με δικές μας λέξεις τα συναισθήματα για τη φιλία.
“Το παγκάκι της φιλίας και η καρέκλα της αγάπης”
Συνεχίζοντας και στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων τα παιδιά παρακολουθούν μία μικρού μήκους ταινία για ένα αγόρι που πήγε σε ένα καινούργιο σχολείο. Η δραστηριότητα αυτή έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για τη μοναξιά και τις επιπτώσεις της στην ψυχολογία
των ανθρώπων. (https://www.youtube.com/watch?v=y4ADa-_hp0I).
Συζητάμε στην ολομέλεια για τα συναισθήματα του παιδιού αλλά και τα δικά μας. Τι θα κάναμε εμείς; πως θα διαχειριζόμασταν μια ίδια κατάσταση και ένα τέτοιο γεγονός στο σχολείο μας; τι θα λέγαμε στο συμμαθητή μας; Τα παιδιά εκφράστηκαν στην ολομέλεια και κατέγραψαν την απάντηση , με τι άλλο; με τη ζωγραφική.
Δημιουργήσαμε τη δική μας “καρέκλα της φιλίας και της αγάπης”, για να κάθεται όποιος είναι στεναχωρημένος και να μπορούμε να τον βοηθήσουμε.
“Τρωγοπίνοντας και χορεύοντας σαν σπουργίτες”
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι : ” Σε μια ρώγα από σταφύλ騔
Δημιουργήσαμε τα δικά μας σπουργιτάκια και γίναμε οι ίδιοι πουλάκια. Στη συνέχεια τοποθετήσαμε «ρώγες σταφυλιού» στα τραπέζια της τάξης μας. Τα παιδιά, κρατώντας τα σπουργίτια που κατασκεύασαν, πετούν όπως τα σπουργίτια, τραγουδούν, ακούν και δραματοποιούν το περιεχόμενο του τραγουδιού. Μόλις βλέπουν μία ρώγα από σταφύλι, πλησιάζουν σαν ομάδα και «τρώνε» τη ρώγα.Χτυπάνε μύτες, κουνούν ουρές, τρωγοπίνουν, μεθούν, παραπατούν και αφήνουν γέλια και φωνές.
Μετά τη μουσικοκινητική δραστηριότητα και σαν μέσο αποφόρτισης των μαθητών/τριών ξεκινάει μία συζήτηση στην ολομέλεια: Πώς αισθάνονται οι σπουργίτες; Γιατί είναι χαρούμενοι; Γιατί τα πουλάκια τρώνε όλα μαζί; Γιατί στο τέλος τραγουδούν; Τι συναισθήματα μας προκαλεί η Μουσική και το τραγούδι; Στους ανθρώπους αρέσει να τραγουδάνε στις παρέες; Τι τραγούδια λένε; Διαλέγουμε το δικό μας τραγούδι. Συνεχίζουμε την κουβέντα μας και συζητούμε και για το χορό. Γιατί χορεύουμε; Πώς διασκεδάζουμε εμείς με τους φίλους τους; Μας αρέσει αρέσει που έχουμε φίλους;
Στις θετικές επιστήμες και στα μαθηματικά αναγνωρίσαμε τους αριθμούς από το 1-5 και παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας με αριθμούς και ζάρι.
Μάθαμε τον αριθμό 1.
Και φυσικά το δημιουργήσαμε και με την πλαστελίνη.


























