Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ανακαλύπτοντας τον Οδυσσέα Ελύτη

Παίρνοντας σαν αφορμή το τραγούδι της τάξης μας : “Γεια σου κύριε μενεξέ” ( το τραγούδι του κοριτσιού), σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη, τα παιδιά ζήτησαν να μάθουν περισσότερα για το μεγάλο μας ποιητή.

Έτσι αποφασίσαμε να ψάξουμε και να ανακαλύψουμε όλοι μαζί …τον Οδυσσέα Ελύτη.

Τα παιδιά βρήκαν πληροφορίες από το διαδίκτυο για τον ποιητή μας. Έμαθαν το πραγματικό του επίθετο και αναρωτήθηκαν πως βγήκε τελικά το ψευδώνυμο “Ελύτης”. Την απάντηση μας την έδωσε ο ίδιος ο ποιητής μέσα από το Αρχείο της ΕΡΤ το οποίο παρουσίασε  ένα μοναδικό ντοκουμέντο για τη ζωή και το έργο του, παραγωγής του Γιώργου Σγουράκη, που προβλήθηκε την ημέρα της τελετής απονομής του βραβείου Νόμπελ, 10 Δεκεμβρίου 1979.

(Πηγή: https://www.facebook.com/ERTarchive/videos/%CE%BF%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%83%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B7%CF%82-18-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-1996/5650259641656781/ )

Μάθαμε για το Νόμπελ και τη σπουδαιότητα που είχε για τη χώρα μας η βράβευση αυτή.

Μάθαμε από τη συνέντευξή του για τον τόπο της γέννησής του, τον τόπο καταγωγής , τον τόπο που μεγάλωσε. Άκουσαν τον ποιητή να μιλά για  τη μεγάλη του αγάπη,  τη χώρα μας, την Ελλάδα , τη θάλασσα, το φως της.

Κάναμε αναγραμματισμό το όνομά του και παίξαμε παιχνίδι ταχύτητας. ( οι καρτέλες για το παιχνίδι αναγραμματισμού  στην ολομέλεια ήταν από τις συναδέλφισσες του  Πυθαγορείου Νηπιαγωγείου (http://pythagoreionip.blogspot.com/2014/06/blog-post_16.html)

Είδαμε όμως και τους πίνακες κολλάζ  (από την παρουσίαση του 2ου Νηπιαγωγείου Πλαγιαρίου https://nipioxwra.blogspot.gr/2016/05/o.html), που δημιούργησε ο ποιητής μας και δημιουργήσαμε και εμείς τους δικούς μας πίνακες κολλάζ. Τα παιδιά άφησαν τη φαντασία τους να τους οδηγήσει.

Και ιδού τα αποτελέσματα.

   

Ο ποιητής μας θα ήταν περήφανος για τις δημιουργίες μας.

 

Μαθαίνοντας με την ” ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΣΑ”

Πως μπορεί να προσεγγιστεί αλήθεια αυτή η ποίηση από τα παιδιά; Μας το έδειξαν τα ίδια. Μέσα από τη μουσική. Και καθώς το ταξίδι μας με τον Οδυσσέα Ελύτη συνεχίζεται … ακουλουθήσαμε την ποδηλάτισσα.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

Δώσαμε στα παιδιά εικόνες που αναφέρονται στο τραγούδι , πριν ακόμη το ακούσουν.

Ζητήσαμε από τα παιδιά να κάνουν τη δική τους ιστορία. Αφού τη δημιούργησαν, μία ομάδα τη ζωγράφισε, για να δημιουργηθεί το βιβλίο μας και να μπει στη βιβλιοθήκη μας. Έδωσαν και τίτλο : “Το κορίτσι με το ποδήλατο”. Το παραμύθι μας μπορείτε να το διαβάσετε (χρησιμοποιώντας τον browser Microsoft Edge), εδώ 

Άλλη ομάδα ζωγράφισε αυτό που τους έκανε εντύπωση, από όλα αυτά που είχε η δική τους ιστορία

Ακούσαμε το τραγούδι και κάναμε τη σύγκριση. Τι έλεγε η δική μας ιστορία; Τι έγραψε ο ποιητής στο δικό του ποίημα; Ποιος ήταν ο δικός μας τίτλος; Ποιος ο τίτλος του ποιητή μας;Ποια ήταν τα κοινά στοιχεία; Τι διαφορετικό είπαμε εμείς;

Αφού ακούσαμε το ποίημα αλλά και το τραγούδι, δημιουργήσαμε ένα  παιχνίδι με ερωτήσεις κατανόησης.

Τα παιδιά τραβούσαν από ένα  κουτί μία ερώτηση και έδιναν τη σωστή απάντηση.

Παίξαμε με τις λέξεις της ποδηλάτισσας στην ολομέλεια, χρησιμοποιώντας και τις ανάλογες εικόνες. Τα παιδιά έκαναν αντιστοιχίσεις . Έβρισκαν τα αρχικά φωνήματα των λέξεων. Παίξαμε με τις συλλαβές. Στη συνέχεια τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις καρτέλες με τις λέξεις σαν πίνακα  αναφοράς, προσπάθησαν να “γράψουν” και αυτά τις λέξεις…πάντα με οδηγό τον Οδυσσέα Ελύτη.

 

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

Τραγουδήσαμε όλοι μαζί την ποδηλάτισσα. Κατόπιν χωριστήκαμε σε 2 ομάδες. Η πρώτη ομάδα τραγούδησε και η δεύτερη δημιούργησε μια ορχήστρα με τα μουσικά όργανα της τάξης μας.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Προσπαθήσαμε να θυμηθούμε αυτά που έχασε η ποδηλάτισσα. Τα σημειώσαμε. Τα μετρήσαμε. Πόσα ήταν; Τα βρήκαμε όλα;

Ακούσαμε ξανά το τραγούδι. Μήπως ξεχάσαμε κάτι; Τι ξεχάσαμε; Πόσα ήταν αυτά που ξεχάσαμε και πρέπει να προσθέσουμε σε αυτά που βρήκαμε αρχικά;

Έτσι τα μαθηματικά και η πρόσθεση έγιναν ένα υπέροχο παιχνίδι.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Τα παιδιά όλα μαζί δημιούργησαν τους ποδηλάτες… της τάξης μας. Τα παιδιά διασκέδασαν και χάρηκαν πολύ με τη συγκεκριμένη ομαδική εργασία. Τέχνη, δημιουργικότητα, γραφή, μαθηματικά. Όλα τα γνωστικά αντικείμενα σε μία δραστηριότητα.