Η Άνοιξη ήρθε . ” Ο μικρόκοσμος των εντόμων” είναι εδώ και μας περιμένει να τον ανακαλύψουμε”
Ας αρχίσουμε λοιπόν…
1η Φάση: Εξοικείωση
Την τάξη μας σήμερα επισκέφθηκε η Λίτσα η πασχαλίτσα. Είχε και ένα μήνυμα μαζί της.
Γνωρίσαμε λοιπόν τον Αλέξανδρο τον εντομολόγο, ο οποίος όπως μας είπε εργάζεται σε ένα Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και ήθελε να τον βοηθήσουμε στην καταγραφή και γνωριμία με τα έντομα της χώρας μας.
Η ομάδα αποφάσισε να τον βοηθήσει.
Τι ξέρουμε όμως εμείς για τα έντομα;
Καταγράφουμε τις ιδέες, τις απόψεις, τις πρότερες γνώσεις και τις λανθασμένες αντιλήψεις.
Τι θέλουμε να μάθουμε; Ποια έντομα ξέρουμε;
2η Φάση: Επισκόπηση
Δημιουργούμε ομάδες με τυχαίο διαχωρισμό. Η ομάδα συζητά στην ολομέλεια για την έξοδό μας στην αυλή. Τι θα καταγράψει η κάθε ομάδα, τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή. Αποφασίζεται λοιπόν να χρησιμοποιηθούν τα tablet που διαθέτει το σχολείο ενώ οι νηπιαγωγοί της τάξης λειτουργούν ως συνοδοί και βοηθοί.
Μετά την επιστροφή στην τάξη, αποφασίζεται η κάθε ομάδα να βρει πληροφορίες στο σπίτι με τη βοήθεια των γονιών για το έντομο που επιλέγει το ίδιο από καρτέλες τυχαία.
Ακόμη βρίσκουμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας βιβλία και ιστορίες για τα έντομα για εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης της τάξης μας.
3η Φάση: Επεξήγηση
Τα παιδιά ταξινομούν σε πίνακα τα έντομα που περπατούν και πετούν. ( ταξινόμηση)
Ενώνουν τα αρχικά με τις ονομασίες των εντόμων.
Δημιουργούν τις συλλαβές τους.
4η Φάση: Εμπλουτισμός
Στην αυλή του σχολείου δημιουργούμε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο όπου τα παιδιά αναπαριστούν στην αρχή νοερά και ύστερα με το σώμα τους την κατεύθυνση που πρέπει να πραγματοποιήσουν για να κατευθυνθούν στο έντομο που τους παρουσιάζουμε.
Στη συνέχεια, μέσα στην τάξη με τη βοήθεια του μικρού μας ρομπότ και σε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο μικρής κλίμακας τα παιδια προσπαθούν να επιλύσουν το πρόβλημα της χωρικής διευθέτησης. ( πως μπορεί να φτάσει το ρομποτάκι μας στη μελισσούλα;) Η ομάδα ελέγχου παρατηρεί προσεκτικά έτσι ώστε να διορθώσει και να σχολιάσει τυχόν αστοχίες.
5η Φάση: Εκτίμηση
Όλα όσα βρήκαμε και μάθαμε για τα έντομα”
Στην τελευταία φάση τα παιδιά συζητούν τι έχουν μάθει πλέον για τον μικρόκοσμο των εντόμων και τα αντιπαραβάλουν με τη νέα γνώση.
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τις νέες πληροφορίες.