Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες, ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Το σχολείο μας

Ενδυνάμωση, συνεργασία, αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη βία πριν εμφανιστεί!

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε  με το φαινόμενο της βίας και την ευαισθητοποίηση των παιδιών μας στο σύγχρονο αυτό θέμα. Οι δραστηριότητες είχαν σαν στόχο συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα όπως:

    Να αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως μια ξεχωριστή οντότητα, να περιγράφουν τις ομάδες στις οποίες ανήκουν και να εκτιμούν ότι τα κάνει ξεχωριστά.

1ο:  Εργαστήρι « Ένας κύκλος μας ενώνει»

Τα παιδιά κάθονται στην παρεούλα σε σχήμα κύκλου. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητάει να σηκωθούν σαν ελατήρια, τα παιδιά που έχουν ένα κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό π.χ όσα παιδιά έχουν κοντά μαλλιά ή όσα παιδιά φοράνε μπλουζάκι που έχει χρώμα κόκκινο ή οσα παιδιά έχουν μαύρα μαλλιά. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται και κάθε φορά σηκώνονται διαφορετικές ομάδες παιδιών με βάση κάποιο κοινό χαρακτηριστικό.

Τα παιδιά στέκονται στον κύκλο και ένα ένα με τη  σειρά λέει το όνομά του, και γυρνώντας ένα κυκλικό παιχνίδι  με ερωτήσεις απαντούν στην ερώτηση που τυχαίνει σε αυτά. Π.χ, ποιο είναι το αγαπημένο του χρώμα,  ποιο το αγαπημένο του παιχνίδι κ.λ.π.

 

 2ο Εργαστήρι: Ο «εαυτός μου», οι «άλλοι»

      Να διαμορφώσουν την ατομική τους ταυτότητα, και να συναισθανθούν την μοναδικότητά τους.

Δραστηριότητες

Τα παιδιά μιλούν για τον «εαυτό» τους. Αναζητούν κοινά στοιχεία μεταξύ τους. Συνέντευξη -Σε  φύλλο εργασίας, κάθε παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του, γράφει το όνομά του όπως μπορεί και ζωγραφίζει ή «γράφει» τρία στοιχεία του χαρακτήρα του και το αγαπημένο του χρώμα, παιχνίδι, φαγητό, βιβλίο, κ.ά, κατασκευάζοντας έτσι  την ατομική τους ταυτότητα.

 

3ο Εργαστήρι

« Η μπουγάδα των ρούχων»

Δυναμώνω-Προστατεύω-Πιστεύω στον εαυτό μου-Αυτοεκτίμηση-Θετική αυτοεικόνα

     Να έχουν επίγνωση των δυνατοτήτων τους, να συζητούν τα επιτεύγματά τους και να εκτιμούν ότι τα κάνει ξεχωριστά.

Τα παιδιά κόβουν από ένα μπλουζάκι σε χαρτί. Βάζουν το κεφάλι τους με τα χαρακτηριστικά τους και μιλούν για τα επιτεύγματά τους.

4ο Εργαστήρι

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΓΛΩΣΣΑ-ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΉ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑ

Συναισθάνομαι τον άλλον ( ενσυναίσθηση-επικοινωνία)

         Να αναγνωρίζουν γραπτούς κώδικες άλλων γλωσσών, να χρησιμοποιούν κώδικες από διαφορετικές γλώσσες για να επικοινωνήσουν/να παράγουν κείμενα για να επικοινωνήσουν, να απολαμβάνουν κείμενα της αφηγηματικής παράδοσης διάφορων πολιτισμών.

Δραστηριότητα

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει  ένα κείμενο από ένα παραμύθι το οποίο είναι γραμμένο σε άλλη γλώσσα. Διατυπώνουν υποθέσεςι για την ιστορία και την παρουσιάζουν . Γίνονται ερωτήσεις ( τι σας δυσκόλεψε; Γιατί)

Η κάθε ομάδα ζωγραφίζει την ιστορία της.

5ο Εργαστήρι

ΠΑΙΔΙ ΕΥΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

  Να διακρίνουν τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων , να περιγράφουν αξίες που είναι σημαντικές, να ευαισθητοποιούνται και να αναπτύσσουν υπεύθυνη στάση και δράση απέναντι σε προβλήματα καθημερινά.

Δραστηριότητες

«Η ιστορία του Ιγκόρ» ( επίλυση προβλήματος)

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά μία ιστορία για ένα αγόρι,  τον Ιγκόρ, και αφηγούμαστε την ιστορία του. Η ιστορία είναι η εξής: ο Ιγκόρ είναι ένα αγόρι που ήρθε από μια ξένη χώρα. Πήγε σχολείο όπως όλα τα παιδιά αλλά οι συμμαθητές από την τάξη του Ιγκόρ δεν τον θέλουν, τον κοροϊδεύουν για τον τρόπο που μιλάει, για τις φακίδες που έχει στο πρόσωπο και για τη χώρα καταγωγής του. Τίθεται το ερώτημα. Τι θα κάναμε λοιπόν εμείς για να τον βοηθήσουμε; τα παιδιά καλούνται να προτείνουν λύσεις για να βοηθήσουν τον Ιγκόρ και τις ζωγραφίζουν.

Και τα χέρια μας; Τι μπορούμε να κάνουμε με αυτά;

Τα παιδιά μιλούν και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους.

6ο Εργαστήρι

            Να διακρίνουν καταστάσεις που μπορεί να δημιουργήσουν αρνητικά και θετικά συναισθήματα, να περιγράφουν τις καταστάσεις  του τις προκαλούν  και να δείχνουν ενδιαφέρον και να αναζητούν θετικούς τρόπους για να αλλάξουν τη συναισθηματική κατάσταση του άλλου.

Δραστηριότητα

Στην ολομέλεια δείχνουμε εικόνες περιστατικών βίας και  συμπεριφορές παιδιών. Τα παιδιά μιλούν για τις συμπεριφορές αυτές, μιλούν για τα συναισθήματα που μας κάνουν να νοιώσουμε αλλά και να νοιώθουν και οι πρωταγωνιστές των εικόνων και φτιάχνουν μια ιστορία. Κατόπιν δίνουν και τις αντίθετες συμπεριφορές που πρέπει να έχουμε. Σε φύλλο εργασίας αποτυπώνουν τις συμπεριφορές αυτές.

 

7Ο Εργαστήρι

Φτάνοντας στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά μιλούν γι’ αυτά που βίωσαν και μοιράζονται σκέψεις και συναισθήματα. Σε μια βαλίτσα ζωγραφίζουν και γράφουν μία λέξη που θα πάρουν μαζί τους από αυτό το “ταξίδι”.

ΦΙΛΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΧΑΡΑ. ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ!